Богојављенска ноћ 2017.

bogojavljenska noc2017

У складу са савременим тенденцијама у настави у ОШ „Војвода Мишић“ Пецка наставници и стручни сарадник где год уоче простор примењују интердисциплинарни приступ и међупредметну кореалцију. Тако је било и са темом Богојављенске ноћи.

 

Наставник верске наставе у актуелном моменту на поменуту тему одржао је час на коме су представљени обичаји, веровања и предања везана за ту ноћ. Овај час уједно је био и увод у обраду приче Светозара Ћоровића „Богојављенска ноћ“ на часу српског језика. Прича која је сама по себи потресна у себи носи поруку искрених жеља, вере, наде, љубави проткану молитвама за сретан завршетак. С обзиром  на то да је сам крај остављен на машти ученицима, они су на часу ликовне културе у форми стрипа користећи светлосне контрасте ноћ и дан, светлост и тама, срећа и туга сами осмислили какав би по њима био крај ове приче.

Све у животу може имати срећан, али и тужан крај. Задатак педагога је био да у оквиру ове приче обради шта да радимо када је испред нас тужан крај. У животу човека губици су неминовни и са њима се пре или касније морамо суочити. Губимо ствари, пријатељства, а понекад и нама најмилије. Губитак након смрти подразумева неповратност па је деци теже да се суоче са њом. Кроз кратку радионицу појашњене су рекације и фазе кроз које пролазе они који су у жалости. Радионица завршена у духу православља речима Светог Саве:

„Децо моја, нека жалост прође с погребом јер је живот у жалости неподношљив. Ваша туга неће настрадалом користити, а вама ће само штетити. Зато отерајте мрачне мисли и утешите срца своја. Весело срце је живот човеку. Радост као сунце даје снагу и чини дане лепшим и плоднијем.“

 У нади да ће нам се богојављенски снови испунити и да ће у животима ученика бити више срећних крајева, наставници већ спремају следеће наставне јединице у којима ће исте теме обрађивати на више предмета и на нов и занимљив начин.

                                                                                Биљана Вукашиновић, педагог школе

Pogodaka: 203